Na kwaterze - pomocne uwagi

  • Aby uniknąć problemów z właścicielami wynajmującymi pokoje (apartamenty) każdorazowo należy sprawdź stan kwatery przed zamieszkaniem i zgłoś usterki. W niektórych apartamentach pobierana jest kaucja zwrotna za apartament. Po zakończeniu pobytu należy pobierać rachunek za wynajem. Chorwackie przepisy przewidują kary dla wynajmującego za niewystawienie rachunku, a dla klienta za jego nieprzyjęcie.
  • Właściciel wynajmowanej kwatery nie ma podstaw prawnych do zatrzymywania dokumentów podróży (potrzebne do zameldowania). Zazwyczaj dokumenty pobierane są w dniu przyjazdu i na drugi dzień zwracane. W przypadku obaw zaleca się wykonywanie fotokopii dokumentów podróży i posługiwanie się nimi w kontaktach m.in. z właścicielami apartamentów.
  • Pamiętaj że właściciel kwatery powinien zameldować cię w ciągu 12 - 24 godzin, jeżeli tego nie dopełni samemu należy się zgłosić do najbliższej Turistička Zajednica   
  • Pamiętaj aby nosić przy sobie dokumenty i tym samym mieć możliwość okazania ich  służbom do tego upoważnionymi. Brak dokumentów może skutkować grzywną w wysokości od 500 do 3 000 kun
  • Należy znać dokładny adres kwatery.
  • Zabronione jest nocowanie poza miejscami do tego przeznaczonymi.
  • W przypadku wyjazdu w celach zwiedzania na dłużej niż 12 godzin należy uprzedzić właścicieli kwatery.
W chorwackich restauracjach i hotelach nie wolno palić poza wyznaczonymi do tego specjalnymi miejscami. Grzywna za złamanie tego przepisu może wynosić nawet 130 Euro.

Polecane

KONTAKT Z NAMI :

Telefon: +(48)601056866, +(48)785123101,

E-mail: dziendobrychorwacja@op.pl